Tarieven en betalingen
Bij ons kan je de behandeling voldoen per PIN. We accepteren geen contante betalingen.
Ben je bij ons ingeschreven in de praktijk dan is het ook mogelijk om een factuur te ontvangen van de behandeling, dit gaat bij voorkeur via e-mail.
Tarieven tandheelkunde
Ook in 2025 worden de tarieven in de tandheelkunde bepaald door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Hier vind je een pdf bestand waarin alle tarieven van 2025 terug te vinden zijn: Tarieven 2025.
Betalingsvoorwaarden Tandartspraktijk Kai
De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die je bij ons hebt gehad. Wij voldoen hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene betalingsvoorwaarden voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze zijn te vinden op de website van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde)
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van je rekening bij ons?
Wij mogen, als dit mogelijk is, je rekening declareren bij de zorgverzekeraar. Je ziet een eventuele vergoeding van de behandeling altijd terug op de rekening. Als je niet wilt dat wij jouw rekening bij de zorgverzekeraar indienen, dient je dit duidelijk en voorafgaand aan de behandeling aan te geven bij de praktijk.
Wij verwachten dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening. Als je de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan bent je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Mocht je onverhoopt de kosteloze herinnering onbeantwoord laten maken we voor een buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij zullen ook wettelijke rente en incassokosten in rekening worden gebracht.
We streven ernaar om de kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom verhogingen door tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de digitale mogelijkheden die wij daarbij bieden zoals online betalen via iDeal of PIN. Zorg ook dat wij altijd beschikken over je actuele persoons- en verzekeringsgegevens. Dat voorkomt onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden. Voor vragen over jouw rekeningen verzoeken wij je zoveel mogelijk gebruik te maken van digitale hulpmiddelen. Je kan daarvoor reageren per e-mail op je factuur door te kiezen voor e-mail beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal. We zullen je dan zo spoedig mogelijk een antwoord geven.
Vooraf een begroting
Bij specifieke restauratieve of cosmetische behandelingen kunnen we vooraf de kosten inschatten. Wij maken een begroting, die je kan voorleggen aan je zorgverzekeraar. Deze begroting is een indicatie: er kunnen geen rechten aan worden ontleend.
Informeer bij je zorgverzekeraar
Wij kunnen je globaal aangeven wat doorgaans wel en niet vergoed wordt. Ook adviseren we je om te voorkomen dat je het maximale vergoedingsbedrag overschrijdt. Wil je exact weten wat er wordt vergoed? Neem dan contact op met je eigen zorgverzekeraar.
Mogelijkheden fiscale aftrek
Bij sommige specifieke behandelingen zijn de kosten bijzonder hoog. Er bestaan mogelijkheden om in aanmerking te komen voor fiscale aftrek. Op de site van de belastingdienst kan je hier meer over vinden: Mogelijkheden fiscale aftrek 2024.
Niet nagekomen afspraken
Afspraken dienen ten minste 48 uur van tevoren afgezegd te worden. Wanneer je niet op de afspraak verschijnt zonder ons daarvan te berichten óf de afspraak minder dan 48 uur van tevoren afzegt geldt dit als een niet nagekomen afspraak. De kosten voor de gereserveerde tijd kunnen in rekening worden gebracht. De kosten bedragen € 3,16 per minuut met een maximum van € 150,00.